AK - Aktuální konflikty

Konflikt na UkrajiněSýrieIrákJemenAfghánistán • Aktuální konflikty a války po celém světě.

Nejste přihlášeni

#261 11.01.2017 13:40:11

Tomas BB SK
Specialista
Registrován: 19.08.2015
Příspěvky: 1.111

Re: Havárie Tu-154 v Černém moři 25. 12. 2016

rychlost lietadla nebola cez 500 ale iba cca 400km/h.

Bacil: No ze by stihacka mala aerodynamiku čokla by som netvrdil. Bezna stihacka bez motorov pri rychlosti cca 500km/h klesa zhruba 20-40m/s (podla typu, hmotnosti, podvesenej vyzbroje) co nie je az take hrozne. Dopravak s inym kridlom je na tom lepsie ale nie nejak dramaticky.  Co sa tyka udrzania letovej rychlosti 500km/h vo vyske cca 500m - urcite nebude stacit 1/4 vykonu motora. Pri Tu154(B2) urcite nie.


nosce te ipsum

Offline | Nahoru

#262 11.01.2017 14:04:59

Halladin
Specialista
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 1.375

Re: Havárie Tu-154 v Černém moři 25. 12. 2016

Tomas BB SK napsal:

rychlost lietadla nebola cez 500 ale iba cca 400km/h.

Bacil: No ze by stihacka mala aerodynamiku čokla by som netvrdil. Bezna stihacka bez motorov pri rychlosti cca 500km/h klesa zhruba 20-40m/s (podla typu, hmotnosti, podvesenej vyzbroje) co nie je az take hrozne. Dopravak s inym kridlom je na tom lepsie ale nie nejak dramaticky.  Co sa tyka udrzania letovej rychlosti 500km/h vo vyske cca 500m - urcite nebude stacit 1/4 vykonu motora. Pri Tu154(B2) urcite nie.

Je hloupé to tvrdit všeobecně,že stačí takovej a takovej výkon motoru.Určitě záleží na váze letadla v daném momentu.

Offline | Nahoru

#263 11.01.2017 15:29:38

bacil
Častý přispěvatel
Registrován: 17.07.2015
Příspěvky: 485

Re: Havárie Tu-154 v Černém moři 25. 12. 2016

http://www.aktualnikonflikty.eu/viewtop … 970#p83970

orientační výpočet. Výkon P=F.v, F je tah motoru, v rychlost

http://www.rcm.wbs.cz/Jak-na-to.html

    Příkon nutný k udržení letové hladiny:

    Min. příkon [W] = 725 * Plošné zatížení [g/dm2] * Hmotnost [g]

rychlost: 120m/s
hmotnost: 100 tun
Nosná plocha křídel: doplňte
spočítejte výkon, potom tah motoru.


Herci jsou lidé, kteří nebyli schopni se realizovat v nějaké profesi, tak, aby přinášeli užitek celé společnosti. (V. Pjakin 7.8.2014)

Offline | Nahoru

#264 11.01.2017 16:01:22

jura-p
Specialista
Místo: CB
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 919

Re: Havárie Tu-154 v Černém moři 25. 12. 2016

Ano, nějaká porucha v tom byla, a pravděpodobné se mi jeví, že ten podvozek ve chvíli průšvihu vytáhl a ne zatáhl. v té výšce musel být podvozek dávno zasunutý. A co se týče těch klapek, tak bych viděl spíš poruchu na jednom křídle, že to na jednom zůstalo viset v jiné poloze než na druhém. To mohlo s letadlem tak začloumat, že pak se to začlo vršit, třeba uvolnění nákladu a tak.
Myslím, že bude dobře počkat na nějakou detailnější zprávu. Mimo snahy shodit to na již mrtvé piloty nemají v Rusku žádný důvod k tendenčnosti. Ale to se týká jen několika lidí účastných na vyšetřování. Většina má zájem objasnit to nezkresleně, zejména kvůli budoucnosti. Průšvih by byl, pro nás, kdyby se do toho zapojila politika, protože pak my budeme seznámeni s tou politicky upravenou verzí. Jejich letectvo, už z důvodů sebezáchovy, vyvodí závěry s té politicky neupravené verze.

Offline | Nahoru

#265 11.01.2017 16:02:25

woxia
Specialista
Registrován: 20.02.2015
Příspěvky: 1.035

Re: Havárie Tu-154 v Černém moři 25. 12. 2016

Myslím, že se tu hodí tvrdá data.
Polský TU-154 při klesání na přistání měl motory na volnoběh a nedělal více než 8 m/s, typicky 7 m/s
Počáteční výška 500 m, rychlost 425 km/h
Konečná  výška -0 m, rychlost 283 km/s

Podle zprávy klesali pět minut a šli z nulových klapek postupně až na 38.
Důležitější je, že za tu dobu museli urazit minimálně 8 km... A v Soči letadlo po ztrátě stoupání spadlo jak rychle?
Víme, že dráha letu je mnohem kratší, tj. při přechodu do pádu neměli vytažené klapky a nestačili/nemohli je vysunout, jinak by museli doplachtit i bez motorů na letiště (nechci spekulovat jak daleko by doplachtili bez klapek a bez motorů)...

Tj. všechno to nasvědčuje rozpadu letounu ve vzduchu, nebo se mu muselo oddělit křídlo (u TU nepřipadá do úvahy výbuch motoru pod křídlem, ale výbuch paliva ano (třeba mikrometeorit se trefil do křídla) - ale to by bylo přece na kameře viditelné, to ale vyšetřovací výbor popřel, že záblesk nemá nic společného s letem).

Pak další možností je výpadek motorů, výpadek klapek, výpadek vysílačky (tj. kompletně elektro), ostrá zatáčka zpět na letiště (tj. ztráta rychlosti) a poté přetažení do pádové rychlosti - moc prudká zatáčka, moc prudké přitažení - za kniplem seděl nevycvičený či vystresovaný pilot, či nebyl schopen ovládat plně letadlo díky výpadku)

Upozornění: jak jsem říkala, nejsem letecký expert, mé závěry jsou pouze laické.

Upravil woxia (11.01.2017 16:05:11)

Offline | Nahoru

#266 11.01.2017 20:59:18

Koniáš
Přispěvatel
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 134

Re: Havárie Tu-154 v Černém moři 25. 12. 2016

jura-p napsal:

Ano, nějaká porucha v tom byla, a pravděpodobné se mi jeví, že ten podvozek ve chvíli průšvihu vytáhl a ne zatáhl. v té výšce musel být podvozek dávno zasunutý. A co se týče těch klapek, tak bych viděl spíš poruchu na jednom křídle, že to na jednom zůstalo viset v jiné poloze než na druhém. To mohlo s letadlem tak začloumat, že pak se to začlo vršit, třeba uvolnění nákladu a tak.

To by opět odpovídalo poruše hydrauliky.
Ztráta tlaku v systému - nezatáhla se úplně pravá (levá) klapka.
Točí zpět na letiště.
Jsou pár km od prahu dráhy - vysouvají samospádem (gravitačně) podvozek.
Nedokáží srovnat letadlo - neovládají výškovku - přetažení a pád.

Opět jsou to z mé strany jen spekulace.

Offline | Nahoru

#267 12.01.2017 00:55:34

woxia
Specialista
Registrován: 20.02.2015
Příspěvky: 1.035

Re: Havárie Tu-154 v Černém moři 25. 12. 2016

Pokud by to byla pouze hydraulika,  tak kde je nouzové volání?

Offline | Nahoru

#268 12.01.2017 07:34:24

Koniáš
Přispěvatel
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 134

Re: Havárie Tu-154 v Černém moři 25. 12. 2016

Nikoli pouze hydraulika. Vždy je to víc příčin.
Vím, že jsou tam 3 téměř nezávislé systémy
Ale u těch dvou případů byly taky a přesto přestala zcela fungovat.
U Boeingu 747 na lince z Tokia praskla zadní přepážka tam, kde se ty 3 systémy potkávají a u DC 10 "bouchl" prostřední motor a opět v místě, kde se ty systémy potkávají.
V obou případech vytekla hydraulická kapalina během chvíle a letadlo bylo neovladatelné. 
Pouze spekuluji a neříkám, že mám pravdu, ale prozatímní informace tomu odpovídají.

Offline | Nahoru

#269 12.01.2017 08:17:53

polite
Specialista
Místo: Dubnica nad Váhom
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 2.621

Re: Havárie Tu-154 v Černém moři 25. 12. 2016

Koniáš napsal:

Nikoli pouze hydraulika. Vždy je to víc příčin.
Vím, že jsou tam 3 téměř nezávislé systémy
Ale u těch dvou případů byly taky a přesto přestala zcela fungovat.
U Boeingu 747 na lince z Tokia praskla zadní přepážka tam, kde se ty 3 systémy potkávají a u DC 10 "bouchl" prostřední motor a opět v místě, kde se ty systémy potkávají.
V obou případech vytekla hydraulická kapalina během chvíle a letadlo bylo neovladatelné. 
Pouze spekuluji a neříkám, že mám pravdu, ale prozatímní informace tomu odpovídají.

https://aviation-safety.net/database/re … 20100907-0


Chcel by som byt Stalinom, nie preto aby som bol ako on, len by som chcel vediet, ci sa dalo konat inak....

Offline | Nahoru

#270 12.01.2017 10:37:53

Beda
Specialista
Místo: Pardubice
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 1.458
Web

Re: Havárie Tu-154 v Černém moři 25. 12. 2016

Tocil zpatky na letiste........Startuje se tam jen nad more, tocil zpet aby mohl pres Kaspik a Iran. Pres sultanovo asi neletaji dodnes. Uz  tady nekdo predpokladanou trasu maloval.   
Ted je na Sputniku ze je vyloucena sabotaz.
Technická expertíza vytažených ze dna Černého moře úlomků letadla Tu-154, který havaroval v Soči, byla ukončena, experti neobjevili stopy po teroristickém činu a vyloučili tuto verzi, nyní se zabývají možnou chybou posádky, píše list Kommersant s odkazem na vlastní zdroj.
Nicméně nebyl objeven žádný faktor, „který by aspoň částečně svědčil o teroristickém útoku nebo ostřelování ze země,

Číst dál: https://cz.sputniknews.com/svet/2017011 … in-paluba/

Ta hydraulika bude v cerne skrince, jestli bezi, povel ke zmene a odezva na povel. Lovi z more trosky a na nich si chteji pripadne selhani overit, proto nespechaji.

Kdyby se provalilo ze nekdo neco zatajuje, zkresluje, tak by si nejspis musel dat spagat.....Alexandrovci je pro rusa neco jako statni poklad.

Je nekde seznam obeti???

Offline | Nahoru

Zápatí

Založeno na FluxBB