AK - Aktuální konflikty

Konflikt na UkrajiněSýrieIrákJemenAfghánistán • Aktuální konflikty a války po celém světě.

Nejste přihlášeni

#21 08.10.2016 18:26:46

Skeptik
Častý přispěvatel
Registrován: 20.02.2015
Příspěvky: 523

Re: Havárie - různé

Nemyslím si. Spíš nějaká lokální turbulence - to pravé křídlo ztratilo vztlak příliš rychle.
Divné - 13 kt z zboku zas není tolik a tímto směrem od RWY 06 žádná velká překážka není ... snad až hala AMAZONU ale to mi připadá daleko - je to cca 800 metrů - a ještě trochu "špatným směrem".
Uvidíme, co na to UZPLN smile


Největší slabinou demokracie je to, že hlavní slovo a moc získává skupina demagogů - trubců. ___ Platón, Ústava

Offline | Nahoru

#22 08.10.2016 19:47:01

Nespavec
Častý přispěvatel
Registrován: 14.10.2015
Příspěvky: 447

Re: Havárie - různé

petrp napsal:
Tomas BB SK napsal:
QVAK napsal:

Děsivé přistání na Ruzyni. Letadlo se přetočilo

v 0:25 a 0:30 a potom v 0:45 az 0:54   (1:37 - az 1:50)  mu vidno ako si zabudol vypnut "chamtrails"  lol

A v 0:36 je vidět pravděpodobná příčina prvního nezdařeného přistání - v silném bočním větru předčasně srovnával letoun do osy dráhy, aniž by měl podvozek na zemi... cert

Co jsou zač, ty světlé pruhy, které jsou někdy vidět za křídly, zhruba u vnějšího konce klapek ? Není to vypouštění paliva ? (což by svědčilo o nějakém vážném problému)


Do not feed the trolls !

Offline | Nahoru

#23 08.10.2016 19:54:37

kenavf
Specialista
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 1.890

Re: Havárie - různé

Myslím že dopravné lietadlá nemajú vypúšťanie paliva a z vojenských len niektoré.Alebo je to inak?(tuším F-14,možno preto že to bolo palubné lietadlo?)


Ja nie som rusofil,ja len chcem aby nam EU hovorila pravdu.
Quae volumus, credimus libenter. – „Co si přejeme, tomu ochotně věříme“ (Cicero)

Offline | Nahoru

#24 08.10.2016 20:12:21

hoper
Častý přispěvatel
Registrován: 17.11.2015
Příspěvky: 388

Re: Havárie - různé

F-111 Raven

ed:
image027.jpg

Upravil hoper (08.10.2016 20:13:16)

Offline | Nahoru

#25 08.10.2016 20:23:29

shmel VR
Přispěvatel
Registrován: 25.03.2016
Příspěvky: 200

Re: Havárie - různé

Při zvýšené vlhkosti se v oblastech kolem letounu, kde jsou výrazné tlakové změny dochází ke kondenzaci a vzniku mini kondenzačních sledů. Tyto se poměrně rychle rozplývají v okolním vzduchu. Na videu viditelné kondenzační stopy vznikají na vnějším konci vztlakových klapek. Velmi hezky to předvedla AN 225 Mrija na leteckém dnu v Ostravě v roce 1989, kdy při vzletu se do vzniklé páry zahalila celá horní strana křídla.

Offline | Nahoru

#26 08.10.2016 20:32:48

Nespavec
Častý přispěvatel
Registrován: 14.10.2015
Příspěvky: 447

Re: Havárie - různé

shmel VR napsal:

Při zvýšené vlhkosti se v oblastech kolem letounu, kde jsou výrazné tlakové změny dochází ke kondenzaci a vzniku mini kondenzačních sledů. Tyto se poměrně rychle rozplývají v okolním vzduchu. Na videu viditelné kondenzační stopy vznikají na vnějším konci vztlakových klapek. Velmi hezky to předvedla AN 225 Mrija na leteckém dnu v Ostravě v roce 1989, kdy při vzletu se do vzniklé páry zahalila celá horní strana křídla.

Aha, díky za osvětu.


Do not feed the trolls !

Offline | Nahoru

#27 08.10.2016 20:36:52

Alchymista
Globální moderátor
Registrován: 19.02.2015
Příspěvky: 4.113

Re: Havárie - různé

Vypúšťanie paliva za letu majú (mali) aj niektoré dopraváky. Vývody sú skoro vždy vzadu na konci trupu, pod smerovkou, niekedy okolo vývodu spalín od APU, inokey v samostanej "plutvičke" (ale v plutvičkách je častejšie vývod vody z umývadiel). Používa a používalo sa to veľmi zriedkavo, predovšetkým v prípadoch, keď nastal nejaký vážnejší problém krátko po štarte u plne natankovanej mašiny - najväčšia vzletová hmotnosť bola u niektorých typov a verzií väčšia ako najväčšia prípustná pristávacia hmotnosť, takže mašina sa pred pristáním odľahčila vypustením paliva. Dnes sa to rieši skôr "krúžením okolo letiska" pri vysunutých klapkách a motoroch "na plný plyn". A keď je problém skutočne vážny, tak mašina sadne preťažená, s tým, že brzdy sa proste odpíšu.

U F-111 to bolo tiež z tohoto dôvodu, navyše F-111 bol jadrový bombardér, takže zbaviť sa prebytočnej hmotnosti odhodením nákladu samozrejme nepripadalo do úvahy.

Offline | Nahoru

#28 08.10.2016 23:57:14

Skeptik
Častý přispěvatel
Registrován: 20.02.2015
Příspěvky: 523

Re: Havárie - různé

Jen na doplnění, ty dálkové dopraváků, jako B767; B747, B777 či A330 (u A380 si nejsem jistý) mají nouzové vypouštění stále ... byť některé jen jako opci.

Důvody jsou přesně ty co popsal Alchymista ... MTOW je výrazně vyšší než MLW.


Největší slabinou demokracie je to, že hlavní slovo a moc získává skupina demagogů - trubců. ___ Platón, Ústava

Offline | Nahoru

Zápatí

Založeno na FluxBB